Om Oss

Vår Historia

Fadern till Fredrik Lidbeck – NPA Gruppens VD, var försäljningsagent för några av de stora internationella pappersbruken i årtionden, ända tillbaka till 1940-talet. Fredrik följde samma fotspår. Efter en enorm framgång som försäljningsagent grundades NPA Nordiskt Papper AB.

När verksamheten utvecklades anslöt sig familjen inklusive 4 av Fredriks söner, Mats, Lloyd, Ron & Derik.

I början av 2000 beslutade Lloyd och Ron att de ville starta ett nytt företag tillsammans efter noggrant övervägande av flera marknadsmöjligheter som presenterade sig. Så… de investerade i att inrätta faciliteter för att tillhandahålla specialpressning av plast för industrin.

Efter omfattande affärsutveckling och ytterligare nischindustrimöjligheter som presenterade sig kom tiden för diversifiering med. Det är här NPA Plast föddes och inrättades som sin egen affärsenhet. Tillverkning av polyetenpåsar och polyetenprodukter.

Kombinerat med aggressiv tillväxt, utveckling av företag, investeringar i de främsta maskinerna och ett nytt NPA Plast har hittat vad deras verkliga VARFÖR är – ”en passion för att rädda planeten genom att introducera och marknadsföra hållbara polyetenprodukter”.

NPA Plast har sina produktionsanläggningar i Polen och har också stora lager av ett stort antal produkter på flera platser runt om hela Europa för omedelbar leverans via europeiska nätverk.

 

Våra Varumärken

Varje varumärke har sin egen historia, tradition och specifika egenskaper. Men de delar en sak gemensamt: Var och en har skapats för att möta våra kunders behov och överträffa deras förväntningar. 

Unikt med NPA plast

Som specialister på att tillhandahålla anpassade lösningar kan vi hjälpa dig genom hela processen. För att detta ska vara möjligt, har vi en 4-stegsprocess som vi fortsätter att utveckla tillsammans med dig.

Våra Kunder

Det här är vi

NPA har en konkurrensfördel med en stark, engagerad lojal kultur som baseras på förstahandsupplevelser och stora driftsmöjligheter. Den sista pusselbiten visar detta genom en preciserad varumärkesstrategi som styr de åtgärder och beslut vi tar.

Välgörenhetsstöd